۲۴ مهر ۱۳۸۴، ۱۵:۱۸

مديرعامل سازمان بيمه خدمات درماني:

صندوق بيماران صعب العلاج تشكيل مي شود

مديرعامل سازمان بيمه خدمات درماني اظهار داشت : يكي از اهداف بزرگ دولت ارايه خدمات بهينه از طريق هدفمند كردن يارانه ها است كه با توجه به كثرت تعداد بيماران دير درمان در كشور ، به عنوان يكي از مشكلات جاري سازمانهاي بيمه گر به ويژه سازمان بيمه خدمات درماني هميشه مد نظر قرار دارد كه انتظار مي رود با تشكيل صندوق بيماران صعب العلاج ، مشكلات درماني اين افراد مرتفع شود .

به گزارش خبرگزاري مهر، دكتر سيد ابوالقاسم موسوي گفت : از ابتداي تاسيس سازمان بيمه خدمات درماني تاكنون توانسته ايم 27 هزار بيمار خاص موجود در كشور را از قبيل تالاسمي، هموفيلي و كليوي كه عموما از اقشار كم درآمد جامعه بوده و از طرفي داراي هزينه هاي گزاف درماني هستند را به صورت رايگان تحت پوشش بيمه قرار داده و هزينه هاي درماني آنان را در بخش بستري 90 درصد و در بخش سرپايي 70 درصد بر عهده بگيريم.

وي افزود: دولت هر ساله مبلغي حدود 6 تا 8 ميليارد تومان به بنياد امور بيماريهاي خاص و 6 تا 8 ميليارد تومان به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي به عنوان فرانشيز بستري اين بيماران پرداخت مي كند كه با ايجاد صندوق بيماران صعب العلاج يارانه ها يكپارچه و هدفمند گرديده به نحوي كه ما قادر خواهيم بود تمامي بيماران دير درمان را همچون ام.اس، آلزايمر، بيماران سرطاني و ... را تحت پوشش بيمه خدمات درماني قرار دهيم.

مديرعامل سازمان بيمه خدمات درماني تصريح كرد: بر روي طرح تشكيل صندوق بيماران صعب العلاج بحثهاي فني و كارشناسي صورت پذيرفته و اين طرح توسط وزارت رفاه و تامين اجتماعي در حال پيگيري است تا به تصويب هيات دولت رسيده و اجرايي شود. در راستاي تحقق اين امر سازمان بيمه خدمات درماني خواهد توانست خدمات درماني بهينه را با حداقل هزينه به بيمه شدگان اين صندوق ارايه نمايد.

موسوي افزود: ما اميدواريم با تصويب اين طرح در هيات دولت، سازمان بتواند در سه ماهه سوم سال جاري خدمات درماني را در پناه تشكيل اين صندوق به بيماران صعب العلاج ارايه كند.

وي ، مهمترين موفقيت هاي سازمان را در چند ساله اخير طرح بيمه بستري شهري، ارتقاء و ساماندهي طرح بيمه درمان روستاييان و عشاير كشور، ارايه كارت هوشمند به بيماران خاص و تشكيل صندوق بيماران صعب العلاج برشمرد و افزود: شناسايي بيماران و ارايه خدمات درماني به آنان باعث كاهش دغدغه درمان در جامعه گرديده و يكي از مهمترين راهكارهاي هدفمند كردن يارانه ها مي باشد.

کد خبر 241797

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha